Blogger Layouts

Monday, November 7, 2011

Gondolatok egy klubhoz való csatlakozás kapcsán, amely tagjává fogadott

Még mindig azon mosolygok, hogy mostmár második éve találom magam az Astrid Lindgren Díj hosszú listáján.

Ez a lista nagyon hosszú, tele csodálatos emberekkel, akik jó és befolyásos dolgokat csinálnak a gyermek irodalom és a műveltség területén szerte a világon - írók, illusztrátorok, mesemondók, és a múveltség promótálói: 184 jelölt 66 országból.

A The Guardian azt kérdezte, hogy hogyan vélekedem erről. Írtam nekik választ, de mivel a telefonomról írtam, ami térerő híján nem küldte el az üzenetet, ígyhét nem voltam benne a cikkükben.

Arra gondoltam, hogy feltöltöm ide. Mert komolyan gondoltam és gondolom is a tartalmát.

Ez a második évem az Astrid Lindgren hosszúlistáján, és egy érdekes egyvelegét érzem az örömnek, hogy ki lettem választva, illetve a megtiszteltetésnek, hogy ilyen társaságban lehetek. Úgyanannyira boldoggá tesz, mint tavaly.


Tavaly Shaun Tan nyert, és azt gondolom, hogy a legjobb helyre került a díj.  Mivel a listán 184 név szerepel, ezért kevésbé érzem, hogy egy díjért versengek; inkább olyan, mintha egy olyan klub tagja lennék, amely a helyesen cselekszik. 
A gyerek regények nem a pénzést íródnak. Inkább azért tesszük, mert amit a gyerekek olvasnak, megtanulnak, látnak és megértenek, az megváltoztatja és formálja őket, akik a jövőt alakítják. Ők alkotják majd a világot amelyben találjuk magunkat, a világot, amely akkor is itt lesz, amikor mi már tova vándoroltunk.  
Ez nagyon prédikálósan hangzik (és ez több is mint egy idézhető mondatocska amit kértetek) de ez így igaz. Fontos dolgokat szeretnék elmondani a gyerekeknek és azt szeretném, ha szeretnék a történeteket és az olvasást és a felfedezést. Azt szeretném, hogy bátrak legyenek és bölcsek. Ígyhát írok nekik. 
Megtiszteltetés, hogy a klub tagja lehetek. 

No comments:

Post a Comment