Blogger Layouts

Thursday, October 20, 2011

FIGYELMEZTETÉS: NEM BIZTONSÁGOS MUNKA KÖZBEN, KÍVÉVE, HA MÚZEUMBAN DOLGOZTOK ÉS LE VANNAK KAPCSOLVA A BIZTONSÁGI KAMERÁK

Helló világ.


Mot épp Bostonban vagyok, valójában Cambridge-ben, aholis dolgozom.  Steven Bogart rendezővel, egy csodálatos fiatal színészekből álló csapattal és  Stephin Merritt-tel egy színházi előadást hozunk létre a Grand Guignol-ról, a párizsi horror színházról, amely a 20. század korai éveiben játszódik.  Egy templom alagsorában vagyunk és egy kicsit aggódom  hogy kihallatszanak az utcára a sikolyok és üvöltések, illetve a hangok amint az emberek megtörnek kínzások közepette adnak ki. De ha így is van, akkor sem tűnik úgy, mintha bátkit zavarna. 

Egy filmkészítő, Jessica Fox felveszi a készülődésünket. Egy pár nappal ezelőtt egy közelben lévő temetőbe mentünk és felvettünk az All Hallow's Read promóciós videóját. (Hogy mi is az? itt mindent megtudhattok: http://www.allhallowsread.com/) Imádom a színészeket. Ők azok, akik boldogan feláldozzák a 10 percnyi szünetüket azért, hogy meggyilkolásszák egymást egy temetőben valaki más klipjének a hátterében.

Tegnap reggel Amandát és engem meghívtak a  Museum of Fine Arts (Szépművészeti Múzeum) DEGAS ÉS A MEZTELENSÉG kiállítására. Amanda adta a hangját a hangos tárlatvezetéshez, amelyet iPhone-okon lehet meghallgatni a kiállításon barangolva. Ez azért esett így, mert a) Amandának gyönyörű a beszédhangja b) mert tapasztolatból tud beszélni a meztelenségről. Magán tárlatvezetésben volt részünk. Amanda hozott magával krétát és papírt mert adódott egy ötlete.

"Arra gondolotam, hogy levetkőznék a meztelen alakokat ábrázoló Degas képek előtt és Neil pedig lerajzolna" - mondta Amanda a múzeumosoknak a tárlatvezetés kezdetekor.

Megtárgyalták és úgy döntöttek, hogy ezzel nincs semmi baj egész addig, ameddig a biztonsági kamerák ki vannak kapcsolva. Majd ezután rájöttek, hogy ezt nem tudják megtenni, úgyhogy egy ideküldtek, hogy aggasson kávés pharakat a biztonsági kamerák lencséjére abban a bizonyos teremben. És én megrajzoltam a meztelen Amandát krétával 10 perc alatt. Ezután taxiba ültem és átmentem a WBUR Boston-ba, hogy felvegyem az anyagot, amit a THIS AMERICAN LIFE-nak készítek a Kalandokról és hogy miért nincs ilyenekben részem.




Ira Glass volt a vonal másik végén. Bemutatkozott. "Milyen volt a napod?" -kérdezte. Elmondtam neki. Egy pillanatra elnémult.  "Te most hazudsz?" -kérdezte, mire én azt válaszoltam, hogy nem.



THIS AMERICAN LIFE  adást most hétvégén sugározzák. A téma: KALANDOK.


Folytatása következik a a következő blogbejegyzésben...

No comments:

Post a Comment